Estat duniter00.monedalliure.org

Hola,

parlant amb la @titi vaig acabar notant que duniter00.monedalliure.org com a node està estancat al bloc 399.847 des de fa dos mesos, hi ha altres nodes a blocs superiors al 416.000.

Hi ha algun problema? Algú coneix la persona administradora?

Hola, volem fer una mini hackaton amb @buttle que es l’encarregat de la màquina. La vam configurar ja fa temps però per alguna raó que hem de mirar (segurament per el endpoint WS2P) hem de reenxegarla, si tens curiositat, podem dir una data i arreglar-ho tots junts via jitsi o BBB. El node mola ja que està a un server conectat a guifinet també.

2 Me gusta

Ei! Gran avui ^^.

Sí que em sonava que seria el node que hi ha a guifinet, si voleu ens ho podem mirar en algun moment.
Per mi el més senzill és un cap de setmana (aquest per exemple sóc molt flexible), però també divendres tarda és bon moment.

Salut!

1 me gusta

Genial, gràcies per voler ajudar, que vos pareix el próxim divendres a partir de les 17h ?
O si no, dissabte de matí tipo 10h?

Divendres més aviat cap a les 18, però ambdós em van bé.
A tu, @buttle?

1 me gusta

Ok. Divendres dia 30 a les 18h

@evilham passa’m un clau púbic teu i et faig usuari.

Pos fixo la data i hora.
Aquí tens: Clau SSH pública | Evilham

ok. ja has de poder connectar pel port 22024

Gràcies, he fet una ullada.
Hi ha dos temes:

  1. no es llista cap altre node, d’acord amb la docu sembla que s’ha d’executar duniter sync g1.duniter.org 10901
  2. No fa pinta que estigui fet funcionant el proxy pel ws2p, https://duniter00.monedalliure.org/ws2p/ és un 502. He desactivat l’accés públic ws2p mentrestant, així ens ho mirem des de fora del chroot.

He fet el punt 1 i ara surt el node principal també sota el llistat de nodes, a veure si amb això ara es va posant al dia a poc a poc ^^.

# service duniter stop
# sudo -u duniter duniter sync g1.duniter.org 10901
Progress:

Milestones:   [||||||||||||||||||||] 100 %
Download:     [||||||||||||||||||||] 100 %
Apply:        [||||||||||||||||||||] 100 %
Sandbox:      [                    ] 0 %
Peers:        [||||||||||||||||||||] 100 %

Status: Peer BDv28pi7c1GCbfZqcdEdXuMwubTjswepR1mAZW7YS9vt
All done in 16.6 seconds.
# service duniter start

Hola, si. Gracias x las pruebas. Creo que por ejemplo un usuario de mallorca que acaba de montar un nodo en su RasberryPI ha implementado la solución una con un crontab y sincronizando cada X horas… De hecho creo que nos lo sugirieron en el fondo francés al principio como solución para mantener el sandbox lleno cada x tiempo.

Cuando @buttle y yo pusimos en marcha el nodo, nos funcionó la solución 2 y eso mantuvo bien sincronizado el nodo durante semanas, habrá que ver quizás también por qué se ha perdido el aceso websockets.(ws2p).

Tambien para debuguear abrimos un cliente python en la maquina interna del duniter para ver si estaban funcionando los websockets bien y fuera algun problema de conectividad con el nginx.

Ouch, sembla que el text que hi havia a la wiki no era ideal xD…

La wiki diu:

Synchroniser votre nœud

Pour rejoindre le réseau d'une monnaie vous devez vous synchroniser avec un nœud déjà sur ce réseau :

duniter sync DUNITER_NODE_HOST DUNITER_NODE_PORT

Pour la Ğ1, si vous ne connaissez aucun nœud vous pouvez choisir le nœud officiel g1.duniter.org 10901

Però duniter --help diu:

    sync [source] [to]                                                Synchronize blockchain from a remote Duniter node. [source] is [host][:port]. [to] defaults to remote current block number.

Així que la comanda primer havia sincronitzat a un bloc suuuper antic :smiley: per això havia anat tan ràpida la sincronització, encara està fent ara…

En fin, apart d’arreglar això he fet una ullada més, en activar l’accés públic ws2p la interfície parla del port privat 20901, però fent un nmap -p 20901 localhost diu que el port està tancat, netstat tampoc llista res que estigui escoltant aquí, així que d’entrada sembla una cosa de duniter i no necessàriament del webserver / el proxy.

El crontab que menciones funcionaria per mantenir el node actualitzat, però no ajudaria a generar blocs i comprovar transaccions, no?

Ha acabat la sincronització i també he fet una ullada més i m’he imaginat que l’nginx no pot parlar guifi.net així que… Ta-da:

# diff /var/lib/duniter/.config/duniter/duniter_default/conf.json{,.orig}
82c82
<   "host": "0.0.0.0"
---
>   "host": "10.80.4.30"
100c100
< }
\ No newline at end of file
---
> }

I ara:

# curl https://duniter00.monedalliure.org/ws2p/
Upgrade Required

(És a dir que està funcionant)

Els logs des del web també fan millor pinta ara.

El node en principi es per a tindrelo en modo “mirror” “espill”, ja que no es volia possar les credencials privades de cap compte membre. Serviria per a utilitzar-lo desde qualsevol Cesium inclus conectat via guifinet i poder vore i fer transaccions.

Entenc que els nodes duniter que poden forjar nou blocs son aquells que tenen una clau privada membre possada, i normalment es fa amb RaspberryPi’s o servidors amb ssh no compartit. A mallorca exemple ja s’ha creat un altre d’un company tot i que de moment es espill ja que no forma part com a membre de la xarxa de confiança fins a que els de Barcelona vagen a fer-los una visita en breu.

Ací mostra el status de la API: que es el que xucla el Cesium per a mostrar info de cada node:
https://duniter00.monedalliure.org/network/peering

Efectivament apareix el node actiu, ets un crack!!

Uooo, aquest punt de l’API no l’havia vist!
Em vaig adonar justament que no s’actualitzava perquè és el que tinc configurat i no veia transaccions que sabia que havien succeït :-D.

Tens raó que s’ha de configurar alguna cosa per poder generar blocs també, encara no m’ho he mirat ^^, és una cosa bonica perquè ajuda contra els atacs aquells que en parlàvem el divendres.

En fi, poc a poc!

1 me gusta

Si, la xarxa de confiança ajuda contra els possibles atacs del 51% i fa que siga una moneda ecològica ja que no es mina sino es forja i nomes poden forjar els membres d’aquesta xarxa i que els seu computo per a forjar nous blocs va pivotant entre uns i altres per a que els que tinguen mes capacitat de CPU no acapare la majoria de blocs. Ademés no hi ha remuneració intrínseca o comissions per als forjadors. Només el crowdfunding extern Remuniter

@evilham @kapis Ens veiem ara oi? Per mumble? https://parla.laloka.org/

1 me gusta

Perfecte, faig pocs minuts tard >,< màxim 10. Fins ara!

Després de la reunió vam valorar amb @evilham i @buttle sobre la posibilitat si no es molt costosa i arriscada, d’afegir una interfaç guifinet al VPS als servidors de la EXO . D’eixa forma poder conectar-se via IP de guifinet sense passar per cap domini extern o DNS.

@pedrog1. Com ho veus? @buttle tenia algo de respecte ja que al VPS hi han altres serveis de producció.

Sí, tinc les meves reserves ja que aquest servidor està fent moltes altres coses però em fio de la expertesa dels companys de eXO. :slight_smile:

1 me gusta