Trobada tècnica MonedaLliure.org

Eii com anem, amb el @xavi estavem parlant, i deiem de fer una videotrucada tecnica per parlar de les eines que hi ha a monedaLliure.org (Peertubes, Duniters, i aquestes coses). Com ho veieu? Qui s’apunta?

Etiqueto gent que ja esta implicada @buttle @titi @kapis @arbocenc

El @xavi i jo coincidim que ens va be dimecres de la semana que ve dia 26 a les 21h. Com us va a vosaltres?

1 me gusta

Perfecte. QUan estiga clar confirme-ho i m’apunte al calendari.

per mi ok, òbviament (vaig agafar el nick xavidp pensant que el de xavi no estaria lliure, però no ho vaig mirar :-/ )

òndia, quin embolic, al forum sóc xavi (és al cesium i element que devia agafar xavidp)

Doncs bé, m’ho apunto. A https://meet.guifi.net/g1 ?

1 me gusta

Ok, jo també ho agendo…

Ei! M’interessa! No és l’hora que em va millor, però intentaré ser-hi.

A mi per hora també m’aniria millor més tard. Perquè ja tindria les nenes dormint :-p

Haha, jo més aviat volia dir que per mi les 21h és tard… @arbocenc

Jo treballo fins les 20:30… Fem a les 21h (que per alguns és d’hora i per alguns és tard) i us connecteu quan pugueu!

Hola! He creat una sala de matrix per tocar temes tècnics de la G1 en català: tasques de manteniment de monedalliure.org, muntar nodes de duniter, etc. Una mica per coordinar el manteniment de la infraestructura. És aquesta:

#g1-suport-tecnic:matrix.org

He convidat a la gent que tinc fitxada a Matrix, però em faltenen @kapis i la @titi Si hi esteu interessats accepteu la invitació o doneu-vos d’alta! (és un grup públic).

1 me gusta

Per cert, jo vull muntar un node de duniter, per provar… Em pregunto si puc afegir-lo a un servidor que estigui fent altres coses (imagino que si). I si això te alguna implicació de seguretat (en obrir algun port). Suposo que son preguntes respostes al fòrum francès o que els que ja vau muntar un node ho teniu respost.

Pels que no ho sapigueu, si sou membres certificats i munteu un node no configurat com a mirall, podeu participar en el programa de “remuneració” de duniter, i us paguen 0,21G1, em penso, per cada bloc escrit a la cadena.

En la meva experiència, la missatgeria instantània dista molt de ser una eina de coordinació: si no hi ha moviment en un canal, trobo més eficient una llista de correu o una categoria a l’àgora (que també pot ser llista de correu). I si en un canal hi ha massa moviment, et passes el dia fent scroll amb tot de temes barrejats…

Si tireu endavant el canal, us demanaria que almenys féssiu un resum aquí a l’àgora dels avenços o retrocessos tècnics…

Per a montar un node mirall, no fa falta ser membre certificat, ja que no es forgen blocs simplement serveix per a consultar les transaccions (per eixemple conectar-se desde Cesium, o tindre algunes utilitats informatives que necessiten d’un node com el https://wot-wizard.duniter.org/ o el WorldWotMap Ğ1

AL duniter li podrás dir quin % de CPU vols dedicar al calcul per a forjar blocs, ho dic en cas de que alguns altres processos del teu servidor o RaspBerryPI es veuen afectats… I si comparteixes root amb altres usuaris al server… cuidao amb els nodes no miralls, perque un altre root podria llegir de memòria la teua clau privada que gasta duniter per a signar nou blocs.

Ei @titi , jo trobo que son complementaris… Tot i que de vegades els canals maten els fòrums o les llistes de correu, però depèn de la gent, hi ha gent més d’una cosa, de l’altra, o de les dugues (com jo). A la comunitat debian en català, per exemple, tenim canal i llista de correu, i les dugues coses funcionen bé.

Per anar conversant aquest fòrum ja va bé, però el dia que fem la trobada tècnica ens cal una eina més àgil i per a mi el canal és ideal (no soc molt fan de les videoconferències, però bé, tot té el seu que…).

Per cert, en @Sheveck ha comentat al canal que dimecres no li va bé la trobada… A mi m’anava millor dimarts o dijous, o sigui que no sé la resta dels que penseu anar, però igual podríem fer un tanteig a veure si la podem canviar de dia :wink:

1 me gusta

Merci @kapis, és bo de saber, tot això :slight_smile:

Jo tinc ganes de muntar un node “escriptor”. Els servidors que tinc disponibles els administro jo soc, o sigui que no hi hauria massa problema amb la clau privada…

Em ve bé dijous també, igual demà dimarts a la gent no ho vorà a temps… pero si vos pareix bé, dijous 27 a les 21h si voleu…(per no cambiar l’hora). Com digau!

Per mi dijous, genial. Però bueno, crec que al @xavi li feia gracia ser-hi per lo del node de duniter i només pot dilluns i dimecres, crec.

Fem setmana que ve millor?

Dimecres 2 a les 20:30?
  • Ok!

0 votantes

Ei, jo finalment dijous no puc. Si voleu la fem demà. I si la setmana vinent en fem una altra, doncs una altra :slight_smile:

Llavors, avui no fem la jornada??