Como crear un nodo de duniter?

Hola:
He estado en el encuentro de hoy en Barcelona y queria ofrecer la posibilidad de montar un nuevo nodo de duniter. Tengo un servidor dedicado donde puedo montar alguna maquina virtual más para que haya otro nodo de duniter.
Donde encuentro la documentacion sobre como montar un nodo de duniter? (Preferentemente sobre sercidor en debian o ubuntu lts)
Gracias
Xavier

2 Me gusta

Bienvenido @xavi . Encantado de ver que la gente empiece aportando recursos y tiempo a la comunidad. En la propia categoría https://foro.moneda-libre.org/c/herramientas/duniter/22 tienes mucha docu sobre como crear un nodo duniter.

Por cierto, nos hace falta montar un peertube 3.01. en un VPS para trasladar el video.monedalliure.org que está actualmente en una RaspberryPI y está dando problemas… nos ayudarías con eso también? Hay junas para remunerarte del fondo crowdfunding.

Un abrazo.

Hola kapis,
Jo també estic mirant això de muntar el node de duniter. De fet conec en @xavi :slight_smile: Per lo del peertube, jo també puc donar un cop de mà… Jo tinc alguns VPS, però estan optimitzats per webs en drupal i per Moodle i per tant el tema de l’espai no crec que encaixi. Però bé, a nivell tècnic, igual que en Xavi, puc donar un cop de ma o, fins i tot, muntar jo mateix un node (i fer la recerca de quin servidor ens podria anar bé per tema pasta i tal).
Ara bé, el que em pregunto és: perquè no usem una instància pública de peertube? Ho dic perquè potser no hem de penjar molts videos (dugues dotzenes màxim?). I potser seria millor usar una instància pública i fer una aportació econòmica… Ho comento només per valorar els pros/contres

1 me gusta

Benvingut @arborenc!! En @buttle, @Sheveck i @evilham i jo(per no dir “un servidor” i confondre el contexte) vam montar el node https://duniter00.monedalliure.org/network/peering i en breu també tendrá un endpoint via IP de guifinet gracies a @pedrog1 . Está als servidors de la associació EXO.

A la llarga si que es penjaran molts videos alli… encontres, tutorials, conferencies, etc… també sobretot es una opció de resiliencia… no dependre d’anar cambiant la url del peertube frequentment

Ei @kapis
Però, llavors, teniu servidor per muntar el peertube?? Entenc que no, oi?
Pd.: he vist que la els videos de la raspi d’en @Sheveck ja tornen a funcionar :slight_smile:

En tema nodes peertube potser en @pedrog1 te més idea de com estan les coses i de com/on es pot ajudar més efectivament.

Quant a nodes duniter: apart de la documentació que ha mencionat en @kapis, hi ha la documentació oficial. Ara, no recomano sortir-se gaire del que hi ha, perquè comencen les coses estranyes… Per exemple, jo no he aconseguit encara fer que duniter funcioni en FreeBSD i sospito que el motiu no és de Sistema Operatiu sinó que si intentem executar-lo des del codi del repositori tampoc funcionaria en Debian; em falta temps per comprovar-ho tot, així que si algú s’anima, aquí està la documentació d’això, se suposa que ha de funcionar a Debian: doc/use/manual_compilation.md · v1.8.1 · nodes / typescript / duniter · GitLab

La documentació d’instal·lació habitual també està aquí: doc/use/install.md · dev · nodes / typescript / duniter · GitLab

Cal tenir en compte que hi ha dos modes de funcionament, el mode “mirror” i el mode que ajuda a comprovar les transaccions i generar blocs, aquest últim no l’hem provat gaire perquè necessita credencials de persona membre (recordem que per això hi ha una xarxa de confiança i no hi ha proves computacionalment molt costoses). i l’altre és útil per fer transaccions, veure-les, consultar la xarxa, alleugerir càrrega als nodes “oficials/principals”, etc, però no directament pel funcionament de la xarxa.

1 me gusta

Bones, a veure que em perdo (o em falta informació). Què és el qeu més caldria?

I quins requeriments de hardware farien falta? (espai de disc, cpu, ram, …).
Tinc algun recurs disponible al servidor dedicat (una mica de ram, alguna cpu lliure, i alguna ip si calgués, però de disc (SSD) no vaig sobrat i això de peertube i allotjar videos crec qeu no ho puc assumir (mes els backups pertinents, etc).

Què caldria de requeriments, per aclarir-me? (entenc que un node duniter ho podria assumir, ,un servidor amb peetube crec que no, pero potser estic equivocat, encara baig amb BigBlueButton - BBB - als meus servidors per donar suport a sstreaming i visualització posterior dels events autodesats i transcodificats per BBB)

Xavier

1 me gusta